Znáte takové ty nejapné žertíky, kdy vám zavolá neznámé číslo, dotyčná osoba se ani nepředstaví, a v klidu zavěsí, aniž by se omluvila? Může se to stát i vám, lidé jsou různí a také se různě chovají, a zkrátka to zrovna neumí lépe. Mnohem horší je to, když vás někdo takový vzbudí ve dvě hodiny ráno, nebo ještě hůře, hodinu před zazvoněním budíku.

Pokud tedy voláte instalatéry a očekáváte, že vám vyjdou vstříc, nezneužívejte havarijní servis k tomu, abyste jim ve tři ráno oznámili, že vám v kuchyni protéká vodovodní baterie. Takováto situace klidně počká do rána a mezitím umístíte do dřezu kbelík anebo uzavřete centrální uzávěr vody. Které situace jsou nevyhnutelné k tomu volat instalatéry i o půlnoci?

Hlavní uzávěr vody nejde uzavřít – pokud je problém v hlavním uzávěru vody a někde vám voda protéká tak, že to začíná být nebezpečné pro obyvatele domu, pak se nezdráhejte volat ihned. Je to typická havarijní situace, co nesnese odklad.
Ucpávka v odpadu či kanalizaci – pokud dojde k zanesení odpadu v domácnosti a nejde vyčistit běžnými prostředky, postačí volat instalatéry až ráno, ale jestliže jde o prostředí, kde by to ohrožovalo lidské životy, jako např. v nemocnici, tam se opět jedná o havarijní stav.
Závada na plynovém potrubí a spotřebičích – pokud se vám porouchá karma a případný únik plynu lze řešit uzavřením hlavního ventilu, pak opět stačí volat instalatéry ráno, ale je-li cítit v domě (nebo i venku) plyn i přes uzavření ventilu, pak volejte třeba i na Štědrý den hodinu po půlnoci.
Závada na topení – instalatéři mají pod palcem i tyto situace, a závady na topném systému také mohou řešit promptně. Důvodem k obvolání instalatérské pohotovosti i v noci je situace, kdy hrozí zamrznutí vody v radiátorech v silných mrazech, kdy vysadí plynový kotel. Havarijní situací je i prasklé topení, kdy voda odtéká z topného systému do domu na podlahu a působí značné materiální škody.










Ty mohou sloužit řídícím pracovníkům dané organizace při plánování i rozhodování a ke kontrole. V podnikové praxi je možnost nákladové účetnictví využít u kontroly několika oblastí. Jedná se například o kontrolu zajištění u organizace výnosů i nákladů. A to kompletních. Jako cíl je zde požadavek, aby byla zajištěna minimalizace nákladů a tak se dosáhla co největší hospodárnost. Požadavkem také může být zvýšení přínosu konečné produkce organizace. To má také souvislost s hospodárností u jednotlivých středisek u organizace. Z toho důvodu se porovnává jejich hospodaření s rozpočtem, který je předem stanovený a zjišťují se také i jejich přínosy pro organizaci.
To, že se uvádí, že největším prostorem je řízení nákladů, ale má přímou souvislost s řízením zisku a výnosů. V praxi je možnost nákladové účetnictví využít u kontroly další oblastí a tou je sledování vnitřních jevů v organizaci. Těmi mohou například být náklady vázané ve výrobcích, nebo skutečné náklady organizace. Pokud se jedná o výrobky, tak se kontrolují náklady na ně a porovnávají se s náklady, které byly již předem stanovené. K čemu tyto informace slouží? K rozhodování o cenách, které budou za výrobek požadované. Ale také k samotné výrobě, zda je navýšit nebo naopak snížit.




